Tuesday, May 18, 2010

Otaku festival 2010

In the following pictures are represented some of the persons who entered the cosplay contest at Otaku Festival Bucharest 15-16 May 2010.

Am sa comentez in principal concursul de cosplay de anul acesta din catrul Otaku festival 2010. Au fost ceva noutati, si ma bucur ca nu au mai fost personajele suprauzate din Bleach si Naruto (cu o exceptie la concursul de grup). Intai de toate, nu pot sa nu observ placerea fetelor de a se costuma in personaje de sex opus. Nu sunt psiholog deci nu i-am gasit o explicatie. Poate baietii nu au inca atata curaj pentru a face cosplay?
O nemultumire de-a mea este legata de folosirea aceluiasi costum in editii diferite ale concursurilor. Un exemplu este Rider (Fate Stay Night) dar sigur au mai fost si altele.
Exista atatea animeuri/manga/jocuri... si nu gasiti personaje noi?

Anul acesta au fost prea multi "cantaciosi" si "topaitori" iar momentele artistice au fost prea lungi. Too much. O melodie de max 2 minute era de ajuns.

Primul exemplu de girl as boy, desi in rochie, Ciel Phantomhive - din Kuroshitsuji .

Probabil si cel mai bun costum din concurs, foarte aproape de original. Aici intervin si dubiile mele cum ca a fost confectionat de purtatoare. Mai mult ca sigur nu. Sau poate ma insel?
In alta ordine de idei foarte urat gestul de la final al concurentei (a rupt in bucati diploma primita pentru participare), nu a fost de loc o lady cum trebuia sa para. Urat!

Din regulile concursului de la noi observ ca nu exista obligativitatea de a-ti produce propriul costum, dar daca ar fi, cum isi da seama juriul ca este confectionat sau cumparat? Daca este facut de purtator sau facut de o croitoreasa experta? Si cum departajezi 2 concurenti cu outfituri cumparate? Ii dai o nota mai mare celui cu un costum mai complicat doar pt. ca a avut bani mai multi sa investeasca in el?
As rezuma cosplayul mioritic in acest moment prin imaginatia de a folosi banii storsi cu lacrimi de la parinti si abilitatea de a jongla cu diverse replici de film puse intr-un program de editare audio. Mai sunt si exceptii.


Pentru al doilea costum nu am decat fotografia proiectata in sala , si din ea nu imi dau seama decat de niste inadvertente la peruca - personajul are niste codite mai lungi si mai bogate- si la rochie - as fi cautat o catarama mai mare, un material care nu e asa usor , mai batos -. Dragut per ansamblu. Mie mi-a placut, si parca nu a topait asa ca ceilalti pe scena, un bonus ^.^

Cu ocazia asta mi-am adus aminte si de funda aceea flescaita de la Ciel. Este un detaliu care putea fi usor imbunatatit.

Din ce retin eu, urmeaza seria topaitorilor pe scena. Mintea mea nu prea odihnita nu a trecut cu bine pe experienta asta, cred ca a ramas cu traume.
Banuiesc ca urmatorii fac parte din "Vocaloid" . Rin si Len (let me know if I am wrong). Costume simple (prea simple pentru gustul meu) dar asta nu e prea important. Daca am dibuit eu bine personajul Rin, acesta ar fi trebuit sa fie blond si sa aiba multe accente de auriu, ca si costumul lui Len. Ma refer la cravata, curea, marginea rascroielii bratului. Tricoul e prea scurt dar pantalonii scurti un pic cam lungi , funda din cap sta ciudat. Deci la costum Len respecta mai mult originalul.

Nu cunosc urmatoarele 2 personaje, iar din poze ar putea fi ori alti cosplayeri, ori actori , ori chiar ele ...sunt in ceata.

Ce am retinut e ca prima avea o rata de plastic in mana si cealalta se lauda ca are chiloti cu pokemon. Nu s-a sfiit sa ni-i arate , dezamagire insa, nu era pikachu . (Urat gestul , mai ales ca erau si minori in sala)
In traducere libera, nu mi-au atras cu nimic atentia d.p.d.v. al cosplay-ului.



Later edit: am dibuit personajul din stanga, este Yuiki Yaya din Shugo Chara.
Cu ocazia asta am confirmarea ca acele 2 chestii roz din cap reprezinta doua urechi. Fundele din cap trebuiau supradimensionate, la fel si babetica , iar funda din spate lipseste cu desavarsire, cel putin din raza vizuala.

D. Gray-Man - Cross Marian. Fotografia e mai putin reusita dar mie mi-a placut cosplayul. Cu un pistol mai mare ar fi fost mai in caracter.


Personajul urmator mi-a placut de asemenea. Ce mi-a sarit mai intai in ochi la rochie este lipsa taliei. Aceasta ar fi trebuit croita foarte strans chiar un pic mai sus de talia reala pentru ca apoi sa se largeasca foarte mult, dand astfel impresia unei talii mai subtiri. Nu vad eu foarte bine la distanta, dar aripile personajului anime par dispuse simetric, nu asa haotic. Cam atat ar fi pe scurt, dar felicit concurenta, eu consider ca a progresat foarte mult de anul trecut.



La partea de grupuri au fost si caractere pe care le-am vazut anii trecuti, in general m-am plictisit, dar au fost si ceva figuri proaspete.

Si aici am sa scriu cateva cuvinte despre costume - cele la care am referinte.

Anime: Vampire Rosario.

Fotografie din concurs:

Originalul:


In primul rand animeul este un Ecchi, ca atare personajele sunt incarcate de o doza de senzualitate mai mare decat in animeurile obisnuite cu liceeni. Lucru care nu mi-a fost transmis de pe scena. Si nici din costumatii. Daca exista material de la mama natura de ce sa nu-l folosim? Si ma refer aici la decolteul rozaliei. Dar revenind la costume..... si peruci, care nu au legatura cu animeul; sacoul fetei cu par roz (cred ca Moka este personajul) este verde, fustele celor doua sunt la fel (doar invata la aceeasi scoala) , un maron cu tenta verzulie - din ce vad in unele poze - ; La gat are un crucifix mai mare, legat prin lanturi de o curelusa din piele la gat - kinky ^.^ - Sosetele lui Moka sunt opace, de culoarea albastru inchis pe cand Kurumu nu poarta sosete ci niste 'leg warmers' - o bucata tubulara de material prinsa de picior cu elastic, mai pe romaneste, sau un fel de sosete largi fara talpa-.

Anime: Kiddy Grade
Personaje: Éclair si Lumière

Foto concurs:



Mi-a luat ceva sa gasesc costumele - sper ca si juriul a avut la dispozitie pozele folosite ca referinta. Au incercat sa respecte foarte mult detaliile, si in mare parte au reusit.
As avea totusi cateva sugestii: La rochita bleo as fi vazut partea de jos care sa respecte forma unor petale de flori , atat partea de material alb cat si cea bleo. Mult mai scurta dar si un pic infoiata printr-o jupa din tulle folosita pe dedesubt. Cea care a fost folosita de catre concurenta este prea lunga si se vede urat. De asemenea nu este suficient de infoiata. La jupa as vedea dantela alba atasata in partea de jos care sa fie vizibila cam 3 cm sub fustita bleo.

Rochita rosie as fi vazut-o de un rosu un pic mai inchis si la fel, mai infoiata.
Ar fi fost extrem de interesante acele decupaje din partea superioara.
Eu nu le-am vazut la concurenta, si am cercetat mai multe fotografii. Daca exista imi cer scuze.

Prea cumintele, timide, dar asta s-a vazut si la alti concurenti. Este destul de greu sa te aflli pe o scena cu o gramada de ochi atintiti pe toate particelele din corpul tau si orice gest pe care il faci. Maybe I am too old for this ^.^ .

Urmatorul grup este din Blood+ , compus din Saya si Diva.

Costumele mi-au facut ziua mai frumoasa (sunt un mare fan al costumelor istorice ^.^ ) dar si fetele au fost foarte dragute.

2 comments:

  1. I clicked from facebook~ (-* w *-)v Mi s-a parut interesant, nu am mai vazut bloguri inca despre cosplyerii de la Otaku. Just gonna rant a little so.. prepare for a long comment XD since I haven't seen any yet :P

    Sincer.. nu mi-a placut la Otakufest, din diferite motive, si am pierdut mult din concursul de cosplay, desi m-am uitat pe youtube si la filmarile de la prieteni pot spune ca nu am pierdut ceva bun :/

    Sunt putin de acord cu ce ai scris tu aici insa trebuie luat in considerare si faptul ca cei din Romania sunt total NOOBS cand vine vorba de cosplay sau de organizarea unui astfel de concurs. Lipsa unor reguli sau impunerea unora fara a se gandi la diferitele forme ale acestui fel de competitie este o dovada clara.

    Nu poti interzice cuiva sa faca cosplay dupa un personaj care cu siguranta nu i se potriveste sau sa nu lasi pe cineva sa participe pt ca stie sa croiasca bine. La prezentarea personajului se pot face verificari/intrebari pentru a afla cum s-a facut costumul. Intrebari care mie cel putin mi s-ar parea interesant de stiut si/sau ar fi folositor pt viitori cosplayeri... ce a fost mai greu de cusut? Ce iti pare rau ca nu ai reusit sa pui sau nu ti-a iesit la costum?... etc.

    Side Notes:
    *Detaliile mici dar grozave sunt greu de realizat bine de catre amatori.
    *Unii isi vor face costumele putin diferite de original pentru a arata mai bine.. dupa formele lor?... +_+
    *Taieturi care sa arate sanii pot fi putin cam jenant de etalat pe o scena in fata minorilor, desi... putea sa le faca si sa puna material de culoarea pielii pe dedesubt.
    *Vocaloids sunt 'la moda' printre otacii din ultima vreme si sunt mereu modificatii(pe Vocaloid Wiki sunt liste cu toti si fan made ones), de e unul albastru il vei gasi of the oposite gender sau de alta culoare ~.~;; nu prea ii stiu doar Hatsune Miku a carei alta versiune e Black Rock Shooter (ambele original designs), hainele ei variaza de la costumul original si vei gasi multi care fac cosplay dupa toate versiunile, more or less official...

    ReplyDelete
  2. Multumesc de comment si de vizita, totusi postul de aici e strict parerea mea despre o parte a concursului de cosplay. Nu am mai avut timp sa postez tot. Posturi am mai vazut pe diverse forumuri. Se discuta chiar despre concursul viitor de la Nijikon. Unde vor fi reguli clare impuse si o delimitare clara intre concursul de costume - si concursul de reprezentatii.

    E bine insa ca cineva sa spune ce ar fi putut fi imbunatatit, mai ales pentru un amator este folositor. Spun din experienta. :)

    ReplyDelete